dimecres, 15 de desembre del 2010

Criteris Avaluació 2n ESO

CRITERIS D'AVALUACIÓ

TEMA 1
Saber reconéixer les característiques de la novel·la.
Reconéixer l’estructura d’una novel·la.
Identificar els elements que formen una novel·la.
Analitzar correctament l’estructura de les paraules.
Classificar les paraules segons la categoria gramatical a què pertanyen.
Separar el lexema i els morfemes de les paraules.
Conjugar els temps de present i de passat dels verbs regulars.
Ordenar paraules alfabèticament.
Reconéixer síl·labes amb dígrafs.
Escriure correctament paraules amb b o v.
Enriquir i/o modificar el lèxic d’un text amb l’ús de sinònims i antònims.
Distinguir les interferències lingüístiques.
Identificar i situar les llengües romàniques més conegudes.
Reconéixer el gènere literari d’una obra.
          Enumerar les característiques de la novel·la fantàstica, i esmentar alguns autors i obres.

TEMA 2

Reconéixer les característiques del conte.
Conéixer l’estructura del conte.
Identificar els recursos emprats en un conte.
Aplicar els recursos per a presentar l’ordre dels fets.
Analitzar i classificar les paraules segons la categoria gramatical a què pertanyen.
Aplicar correctament l’ús dels determinants.
Separar síl·labes i classificar paraules d’acord amb el nombre de síl·labes.
Omplir buits de paraules amb m, n i mp.
Identificar l’accepció d’algunes paraules polisèmiques.
Diferenciar entre paraules polisèmiques i monosèmiques.
Emprar correctament hem, ham, i ben.
Distingir les varietats oriental i occidental del català a partir dels trets essencials.
•          Esmentar algunes característiques de la novel·la romàntica, alguns autors i algunes obres.

TEMA 3

Conéixer les característiques de la carta formal i de la informal.
Analitzar com és una carta: estructura i recursos.
Redactar una carta amb coherència, cohesió i adequació.
Identificar el nivell de formalitat i informalitat en les cartes.
Usar en les cartes les fórmules de salutació i de comiat i les sigles i les abreviatures més usuals.
Aplicar els pronoms febles correctament.
Substituir el complement directe i el complement indirecte per pronoms febles.
Conjugar l’imperatiu de verbs regulats i irregulars.
Accentuar paraules gràficament.
Escriure correctament les consonants p/b, t/d i c/g al final de paraula.
Identificar les abreviatures.
Emprar correctament aleshores, a les hores, alhora, a l’hora.
Identificar els subdialectes del valencià.
Conéixer els elements d’una novel·la de misteri o de terror.
          Esmentar autors i títols de novel·les de misteri o de terror.

TEMA 4

Descriure una persona usant diversos recursos lingüístics.
Reconéixer els recursos emprats en un retrat.
Fer descripcions de diferents tipus.
Reconéixer les descripcions en textos orals i escrits.
Identificar l’adjectiu.
Mostrar els graus d’un adjectiu.
Analitzar sintàcticament oracions copulatives.
Aplicar correctament l’ús dels pronoms personals febles en la substitució de l’atribut.
Omplir buits de paraules amb g i j o tg i tj.
Col·locar la dièresi adientment.
Reconéixer els hipònims i els hiperònims.
Completar textos amb hipònims i hiperònims.
Distingir l’ús de que i què.
Explicar què són els registres.
Identificar les característiques del registre estàndard.
Enumerar característiques de la novel·la històrica.

TEMA 5

Reconéixer les característiques d’una descripció.
Analitzar l’estructura d’un text descriptiu.
Redactar descripcions amb coherència, cohesió i adequació.
Emprar els recursos lingüístics necessaris en la descripció d’un espai i d’un objecte.
Conéixer i emprar les preposicions.
Conjugar el present de subjuntiu.
Identificar els components d’una oració activa i una de passiva.
Usar el signes de puntuació per a donar el significat adient a un text.
Aplicar les regles d’ús de les grafies x, tx i ig.
Conéixer endevinalles, frases fetes i refranys.
Emprar cap i cap a.
Identificar el registre col·loquial d’un text.
Reconéixer les característiques de les novel·les d’aventures.
          Esmentar autors de novel·les d’aventures i les seues obres.

TEMA 6

Analitzar l’estructura d’un text dialogat.
Reconéixer els elements propis dels actes comunicatius.
Reconéixer i emprar les característiques tipogràfiques dels textos dialogats teatrals.
Emprar els recursos lingüístics necessaris en l’elaboració d’un text dialogat.
Identificar els components i la funció de cada pronom feble en una combinació de pronoms.
Usar els signes de puntuació per a donar el significat adient a un text.
Aplicar les regles d’ús de la esse sorda i la sonora.
Reconéixer i usar eficaçment els pronoms interrogatius.
Reconéixer i usar alguns adjectius i adverbis que poden fer la funció d’un pronom interrogatiu.
Identificar la juxtaposició entre oracions.
Diferenciar els barbarismes dels préstecs lingüístics.
Emprar medi, mig i mitjà.
Conéixer les paraules adequades en valencià i evitar els barbarismes.
Reconéixer les característiques del llenguatge literari.
Esmentar algunes característiques del teatre actual.
Conéixer alguns dramaturgs i algunes obres de teatre actuals.

 TEMA 7

Reconéixer les característiques del text instructiu.
Analitzar l’estructura d’un text instructiu.
Emprar els recursos lingüístics necessaris en l’elaboració de textos instructius.
Emprar les perífrasis d’obligació en textos instructius, consells i ordres.
Identificar i usar els adverbis i les locucions adverbials.
Identificar els complements circumstancials.
Substituir els cc pels pronoms febles corresponents.
Identificar els diferents tipus d’oracions coordinades.
Escriure en lletra els numerals.
Aplicar les regles d’ús de r i rr.
Formar paraules amb prefix i classificar-les segons el significat.
Emprar només i no més.
Identificar les paraules científiques o tècniques.

TEMA 8

Reconéixer les característiques d’un text argumentatiu.
Analitzar l’estructura d’un text argumentatiu.
Redactar un text argumentatiu amb coherència, cohesió i adequació.
Identificar els recursos argumentatius en un anunci gràfic.
Conéixer i emprar les conjuncions coordinants.
Conéixer i emprar les conjuncions subordinants.
Distingir les oracions subordinades causals i les finals.
Escriure en majúscula les paraules que calga.
Aplicar les regles d’ús de la ele geminada.
Escriure paraules derivades mitjançant sufixos.
Conéixer el significat d’alguns sufixos.
Distingir els hipònims i els hiperònims.
Usar correctament per què i perquè.
Identificar els conflictes que generen les llengües en contacte.
Exposar les característiques de l’assaig.
Conéixer autors d’assaig actuals.
 

 TEMA 9

Reconéixer les característiques dels textos predictius.
Identificar diferents tipus de text predictiu.
Analitzar l’estructura d’un text predictiu.
Elaborar un text predictiu a partir de les característiques i els recursos lingüístics necessaris.
Identificar les oracions impersonals.
Identificar i emprar les oracions subordinades adverbials de temps, de lloc i de manera.
Emprar l’apòstrof i el guionet en els pronoms febles.
Substituir complements per combinacions de pronoms febles.
Conéixer el lèxic de la meteorologia i unes quantes tècniques endevinatòries.
Escriure la grafia correcta per a representar el fonema /k/.
Formar paraules compostes i classificar-les segons la categoria.
Emprar correctament fins i fins a.
Reconéixer els factors que afecten la normalització de la nostra llengua.
          Esmentar les característiques de la cançó en valencià i alguns autors.


*EN NEGRETA TENIU ELS CONTINGUTS MÍNIMS...



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada