dimecres, 15 de desembre del 2010

Criteris Avaluació 4t ESO

CRITERIS AVALUACIÓ 4t ESO




UNITAT 1

• Comprendre un text expositiu i reconéixer-ne els trets característics.
• Distingir el lèxic valoratiu i establir-hi relacions de sinonímia.
• Sintetitzar, esquematitzar i redactar un comentari guiat d’un text expositiu.
• Respondre a qüestions orals, manifestar opinions i argumentar oralment.
• Conéixer l’estructura d’un article de diccionari i interpretar-ne les informacions lingüístiques.
• Reconéixer les característiques, l’estructura i els recursos d’una conferència.
• Distingir els morfemes verbals de persona, nombre, temps, aspecte i mode.
• Reconéixer els temps verbals simples, compostos i perifràstics.
• Distingir entre e i o obertes i tancades.
• Emprar correctament les vocals en mots que solen presentar dificultats.
• Reconéixer les característiques principals del romanticisme i de la Renaixença.
• Conéixer la història de la nostra llengua des de la Renaixença fins al 1975.
• Exposar oralment un text amb adequació, coherència i correcció.


UNITAT 2
• Comprendre textos narratius i expositivoargumentatius i reconéixer-ne els trets característics.
•  Distingir el lèxic pertanyent al camp semàntic del món laboral.
•  Redactar textos breus de tipologia diferent amb adequació, coherència, cohesió i correcció.
•  Participar activament en un debat respectant les normes d’interacció comunicativa.
•  Conéixer i emprar adequadament els diccionaris en línia i els diccionaris específics.
•  Reconéixer les característiques i l’estructura del currículum.
•  Conéixer i emprar correctament el paradigma verbal regular.
•  Identificar i classificar els fonemes consonàntics segons la sonoritat, el punt i el mode d’articulació.
•  Reconéixer les característiques principals de la poesia de la Renaixença i conéixer-ne els autors més representatius.
•  Conéixer i valorar la situació legal del valencià actual.
•  Elaborar el currículum propi de manera acurada, estructurada i clara.


UNITAT 3
• Comprendre i analitzar diversos fragments d’una novel·la.
• Redactar un text narratiu amb adequació, coherència, cohesió i correcció.
Respondre a qüestions orals, manifestar opinions i argumentar oralment.
• Identificar i classificar els préstecs lingüístics i els neologismes.
• Conéixer l’estructura dels missatges de correu electrònic i redactar correus electrònics adequats a la situació comunicativa.
• Reconéixer les característiques lingüístiques i textuals del correu electrònic i de la missatgeria instantània.
• Participar activament en un debat respectant les normes d’interacció comunicativa.
Conjugar els principals verbs irregulars de la primera i de la tercera conjugació.
• Conéixer els fenòmens consonàntics de la sonorització, l’ensordiment, l’emmudiment i la geminació.
• Reconéixer les característiques principals del teatre de la Renaixença i de la narrativa realista i naturalista i conéixer-ne els autors més representatius.
• Conéixer el concepte de normativa lingüística i la història de la normativa del valencià.
• Conéixer la terminologia específica dels blocs i col·laborar en la creació d’un bloc d’aula.


UNITAT 4
• Comprendre i analitzar un text expositivoargumentatiu i un de narratiu.
• Interpretar el sentit de diferents unitats fraseològiques i establir relacions de sinonímia entre les paraules.
• Redactar un text argumentatiu amb adequació, coherència, cohesió i correcció.
• Manifestar opinions i argumentar oralment.
• Conéixer les abreviacions més usuals, classificar-les i emprar-les correctament.
• Conéixer les característiques lingüístiques i formals de la sol·licitud, de la reclamació i del recurs.
• Redactar una sol·licitud, una reclamació i un recurs amb adequació, coherència, cohesió i correcció.
• Conjugar correctament els principals verbs irregulars de la segona conjugació.
• Substituir sintagmes per pronoms febles i combinar els pronoms adequadament.
• Reconéixer les característiques principals de la literatura modernista i conéixer-ne els autors més representatius.
• Enumerar les varietats geogràfiques de la nostra llengua.


UNITAT 5
    Comprendre i analitzar un text argumentatiu.
    Identificar paraules i expressions de caràcter valoratiu.
    Redactar un text argumentatiu amb adequació, coherència, cohesió i correcció.
    Participar activament en un debat respectant les normes d’interacció comunicativa.
    Emprar adequadament els traductors automàtics bilingües i multilingües i els correctors ortogràfics.
    Reconéixer les característiques textuals dels mitjans de comunicació i classificar els programes per gèneres.
    Distingir i classificar les oracions compostes i complexes.
    Reconéixer les característiques principals de la literatura noucentista i conéixer-ne els autors més representatius.
    Conéixer els trets distintius del dialecte central.


UNITAT 6
•  Comprendre i analitzar un text narratiu.
•  Interpretar el sentit de diferents unitats fraseològiques i establir relacions de sinonímia entre les paraules.
•  Reflexionar sobre els hàbits de consum propis, extraure’n conclusions i exposar-les oralment.
•  Redactar un text argumentatiu amb adequació, coherència, cohesió i correcció.
•  Distingir els diferents tipus d’enciclopèdies i fer-ne un ús adequat.
•  Reconéixer les característiques, els recursos i l’estructura dels textos publicitaris.
•  Distingir i classificar les oracions compostes coordinades.
•  Aplicar els criteris d’escriptura de les majúscules i de la cursiva.
•  Reconéixer les característiques principals de la literatura avantguardista i conéixer-ne els autors més representatius.
•  Identificar els principals trets distintius dels dialectes balear i alguerés.
•  Elaborar un anunci gràfic fent servir els recursos necessaris perquè resulte atractiu, original i convincent.


UNITAT 7
    Comprendre i analitzar un text expositiu.
    Distingir el lèxic valoratiu i establir-hi relacions de sinonímia.
    Reconéixer les seqüències descriptives i explicatives en un text expositiu.
    Recollir informació i exposar-la oralment amb fluïdesa i correcció fent servir recursos per a convéncer.
    Distingir els conceptes de monosèmia i polisèmia i conéixer les causes de la polisèmia.
    Conéixer el concepte d’homonímia i classificar els mots homònims en homògrafs i homòfons.
    Identificar les característiques, els recursos i l’estructura del fullet informatiu i del fullet turístic.
    Distingir, classificar i produir oracions complexes.
    Aplicar els criteris d’escriptura dels guions curts i llargs, dels parèntesis i dels claudàtors.
    Reconéixer les característiques principals de la literatura de postguerra, conéixer-ne els diferents corrents i els autors més representatius.
    Identificar els principals trets distintius del dialecte nord-occidental.
    Elaborar un fullet informatiu presentant la informació de manera clara, directa, atractiva i organitzada.


UNITAT 8
• Comprendre i analitzar un text teatral.
• Transformar una escena teatral en un text narratiu.
• Participar activament en un debat.
• Redactar un text de caire personal amb adequació, coherència, cohesió i correcció.
Establir relacions de sinonímia, antonímia, hiperonímia i hiponímia, i identificar els diferents tipus de sinònims i antònims.
• Reconéixer les característiques, els recursos i l’estructura dels textos argumentatius.
• Distingir els diferents gèneres periodístics d’opinió.
• Identificar, classificar i produir oracions subordinades causals, consecutives i concessives.
• Emprar correctament les consonants alveolars fricatives i la ela geminada.
• Identificar les característiques de l’assaig de Joan Fuster i de la poesia de Vicent Andrés Estellés.
• Reconéixer els principals trets distintius del dialecte valencià.
•      Redactar un article d’opinió amb adequació, coherència, cohesió i correcció.


UNITAT 9
•  Comprendre i analitzar un text científic divulgador.
•  Respondre a qüestions orals de manera raonada.
•  Distingir i usar els prefixos i els sufixos grecollatins.
•  Conéixer i emprar algunes locucions llatines d’ús freqüent.
•  Accentuar correctament alguns tecnicismes de l’àmbit de les ciències de la vida i de la salut.
•  Distingir les característiques, els recursos i l’estructura dels textos expositius de l’àmbit acadèmic.
•  Reconéixer, classificar i produir oracions subordinades condicionals i finals.
•  Emprar correctament les construccions amb formes no personals del verb i les preposicions per i per a davant d’infinitiu.
•  Usar correctament les palatals fricatives i africades, la h, la b i la v.
•  Conéixer els corrents i els autors destacats de la literatura actual.
•  Reconéixer els principals trets distintius dels subdialectes del valencià.
•  Redactar un treball monogràfic de tipus expositiu amb adequació, coherència, cohesió i correcció.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada