dimecres, 15 de desembre del 2010

Criteris Avaluació 3r ESO

CRITERIS D’AVALUACIÓ 3r ESO


1r Trimestre Temes 1-2-3
·              Identifica les parts d’una notícia.
·              Utilitza diferents recursos per a elaborar titulars.
·              Reconeix l’estructura i els recursos d’una notícia.
·              Reconeix el nivell estàndard de la llengua i emprar-lo en la redacció de notícies.
·              Identifica les diferents classes de sintagmes.
·              Utilitza correctament l’apòstrof i la contracció.
·              Coneix les comarques valencianes.
·              Empra: aleshores, a les hores, alhora i a l’hora.
·              Explica els canvis semàntics.
·              Explica el procés de romanització de les nostres terres.
         Distingeix les característiques principals de l’obra de Ramon Llull.
·           Distingeix els tipus de descripcions.
·           Identifica els recursos lingüístics i estilístics usats en les descripcions de les persones.
·           Identifica descripcions inserides en textos literaris i d’ús quotidià.
·           Elabora descripcions de persones amb coherència, cohesió i adequació.
·           Utilitza diferents recursos per a presentar els personatges.
·           Identifica les diferents funcions sintàctiques dins de l’oració.
·           Diferencia els diversos tipus de diftongs i reconèixer els hiats.
·           Usa refranys i frases fetes.
·           Distingeix les característiques principals de les cròniques medievals.

·              Analitza entrevistes de diferents tipus i determinar-ne l’estructura, les parts i les característiques.
·              Elabora diferents tipus de preguntes.
·              Usa correctament el registre lingüístic adequat a cada situació comunicativa tenint en compte el personatge entrevistat i el públic a qui s’adreça l’entrevista.
·              Redacta entrevistes amb correcció ortogràfica i gramatical.
·              Fa correctament les substitucions pronominals.
·              Utilitza correctament l’accent gràfic.
·              Reconeix els mecanismes de creació lèxica de la composició i l’habilitació.
·              Empra correctament perquè, per què i per a què.
·              Sap les diferents etapes per les quals passà la nostra llengua en l’època medieval.
         Esmenta alguns autors religiosos medievals i les seues obres.





*En negreta els mínims per aprovar amb un suficient (5 punts).





2n Trimestre Temes 4-5-6
·              Identifica les parts d’un conte.
·              Reconeix els tipus de narradors.
·              Identifica descripcions, diàlegs i narracions en contes.
·              Esmenta els tipus de contes i alguns autors.
·              Coneix i empra les preposicions.
·              Classifica les conjuncions en els diversos tipus de coordinants i subordinants.
·              Utilitza correctament l’accent diacrític i la dièresi.
·              Identifica els prefixos i els sufixos en les paraules derivades.
·              Empra correctament sinó i si no.
·              Sap explicar el paper de la Cancelleria Reial.
·              Esmenta les característiques principals de la poesia des dels trobadors.
·              Esmenta les l’obra i els temes de la poesia d’Ausiàs March.
         Reconeix la comparació en algun poema.
·              Analitza textos literaris de diferents gèneres –poesia i narració– que tracten la descripció de sentiments.
·              Elabora poemes que descriguen sentiments.
·              Distingeix els tipus de versos i de rima, i les cesures.
·              Identifica els recursos estilístics emprats en la poesia: les figures retòriques.
·              Classifica les oracions compostes.
·              Classifica les oracions coordinades.
·              Identifica les oracions juxtaposades.
·              Utilitza correctament la s sonora.
·              Sap reconéixer els préstecs lingüístics i substituir-los per paraules genuïnes.
·              Usa correctament tastar, provar i emprovar.
·              Explica els esdeveniments més importants en l’evolució de la llengua des del segle xv fins al segle xix.
         Distingeix les característiques principals de la literatura misògina i d’autors com Jaume Roig, Isabel de Villena i Roís de Corella.
·              Copsa les relacions entre cinema i literatura.
·              Identifica els tipus de plans i d’angles, els moviments de càmera i els signes de puntuació cinematogràfics.
·              Adapta un text a un guió literari.
·              Indica les característiques del guió literari i del guió tècnic.
·              Classifica les oracions subordinades en substantives i adjectives.
·              Usa correctament la s sorda.
·              Usa correctament escaire i esquadra.
·              Explica els conceptes de llengua nacional, llengua oficial i llengua internacional.
·              Explica les diferències entre llibres de cavalleries i novel·les cavalleresques.
·              Distingeix les característiques principals del Curial i Güelfa i del Tirant lo Blanc.






*En negreta els mínims per aprovar amb un suficient (5 punts).







3r Trimestre Temes 7-8-9
·              Esmenta les característiques d’una novel·la.
·              Esmenta els tipus de novel·la i alguns autors.
·              Reconeix l’ordre i la durada dels fets en una narració.
·              Identifica l’espai i el temps en una narració.
·              Utilitza diferents recursos per a tractar el temps en una narració.
·              Diferencia les oracions subordinades adverbials de temps, de lloc i de manera.
·              Utilitza correctament les lletres g i j, i els dígrafs tg i tj.
·              Interpreta la significació d’algunes onomatopeies.
·              Empra esquena, espatla, muscle i múscul.
·              Analitza la situació lingüística a Europa a partir dels conceptes de monolingüisme i plurilingüisme.
·              Distingeix les característiques principals de la literatura del Renaixement.
·              Esmenta alguns autors del Renaixement i algunes de les seues obres.

·           Coneix les característiques dels textos científics.
·           Distingeix els textos divulgadors i els especialitzats.
·           Identifica descripcions inserides en textos científics.
·           Redacta textos científics senzills amb coherència, cohesió i adequació.
·           Identifica i empra vocabulari tècnic i formes cultes del llenguatge.
·           Diferencia les oracions subordinades adverbials finals i causals.
·           Usa correctament la lletra x i els dígrafs tx i ig.
·           Usa correctament els diccionaris.
·           Usa correctament regla i regle.
·           Analitza el concepte de bilingüisme, així com les diverses classes, tot aplicant-les a la situació lingüística del País Valencià.
·           Distingeix les característiques principals de la literatura barroca i neoclàssica.

·                Identifica els elements del text teatral.
·                Identifica i classificar la varietat de registres que pot reproduir el text teatral.
·                Distingeix els gèneres dramàtics: comèdia, tragèdia i drama.
·                Distingeix els parlaments dels personatges.
·                Participa activament en la planificació, l’elaboració i la representació d’un text teatral.
·                Classifica adequadament les oracions subordinades adverbials consecutives, comparatives, condicionals i concessives.
·                Usa correctament l’entonació i els signes de puntuació.
·                Diferencia els conceptes de família lèxica i de camp semàntic.
·                Empra correctament: medi, mig i mitjà.
·                Defineix i exemplifica els conceptes de conflicte lingüístic, substitució lingüística i normalització lingüística.
·                Distingeix les característiques principals de la literatura popular fins al segle xviii.
          Explica què és el Misteri d’Elx.





*En negreta els mínims per aprovar amb un suficient (5 punts).          

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada